czwartek, 10 września 2015

Paczkomaty Inpost - jak korzystać?

 
Witam,
dzisiaj zamiast inspiracji postanowiłam napisać coś o PACZKOMATACH - czyli jednej z form wysyłki dostępnych w naszym sklepie - www.CherryCraft.pl

 
bo może nie wszyscy wiedzą jak one działają albo się boją pierwszy raz wybrać taką formę wysyłki itd.
 
 Więc zaczynamy na przykładzie mojego zamówienia :))
 
Na początku należy wybrać produkty, które chcemy zakupić, a następnie wybrać formę dostawy "Paczkomaty"
 

 
gdy już to wybraliśmy naciskamy przycisk "Zamawiam" i przechodzimy dalej.
Jeśli nie jesteśmy zalogowani to musimy się tutaj zalogować.
Po zalogowaniu pojawia się strona z naszymi danymi
 

 
i trzy najbliższe Paczkomaty - zaznaczyłam je w czerwonej ramce - wokół Waszego miejsca zamieszkania. Zaznaczamy ten, w którym Wam najwygodniej odebrać paczkę.
Jeśli np. chcecie odebrać paczkę niedaleko swojej pracy lub szkoły, przedszkola Waszego dziecka albo w innym jeszcze miejscu klikacie w napis "Pokaż pozostałe Paczkomaty" i tam wyszukujecie ten który Wam odpowiada.
Na koniec zaznaczamy, że zapoznaliśmy się i akceptujemy regulamin świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 (tutaj możecie przeczytać regulamin)

i naciskamy "Podsumowanie"
Pojawia nam się co kupujemy i gdzie zostanie dostarczona przesyłka.


na koniec "Potwierdzamy zakup"

Zamówienie opłacamy i czekamy na wysyłkę :)))

A jak wygląda odebranie paczki z Paczkomatu?

Gdy paczka zostaje nadana w Paczkomacie, dokładnie w chwili włożenia jej do paczkomatu przez sprzedawcę Wy otrzymujecie informację na meila, że paczka została nadana.
(Czasami, gdy paczka nadawana jest bezpośrednio w oddziale Inpostu, takiej informacji klient nie otrzymuje).
 Następnie paczka jest zabierana z Paczkomatu do oddziału i stamtąd o określonych porach jest wysyłana w podróż do właściwego Paczkomatu.

Gdy paczka znajdzie się już w Waszym Paczkomacie (który wybraliście) otrzymujecie smsa i meil z informacją, że Paczka czeka na Was, w treści podany jest paczkomat, kod 6 cyfrowy i kod ukryty na stronie paczkomatów.

W Paczkomacie wszystko jest napisane na monitorze co trzeba zrobić by odebrać paczkę.
Nie wiem czy we wszystkich jest tak samo jak u mnie - ale wygląda to mniej więcej tak - "Startujemy" -> "chcę odebrać paczkę" -> "wpisz numer telefonu" -> "wpisz kod" -> jak zatwierdzimy otwiera się jedna ze skrytek z Waszą paczką :)))

i to chyba tyle :)))

Jest to bardzo wygodny sposób na odebranie paczki - możecie ją odebrać nawet późnym wieczorem, w nocy, a nawet o 6 rano - paczka, którą zamówiliście czeka na Was, a nie Wy czekacie na listonosza lub kuriera.

Ja sama korzystam z Paczkomatów - szczególnie gdy zamawiam coś pod koniec tygodnia - bo często się okazuję, że w piątek wieczorem albo w sobotę mam u siebie zamówione produkty.
A wybierając Pocztę Polską - musiałabym czekać do poniedziałku :((
Zdarza się też, że mąż wracając z pracy odbiera moją paczkę - bo wystarczy podać numer telefonu i kod z smsa :)))

A jakie wy widzicie zalety lub wady Paczkomatów?
Czy lubicie z nich korzystać?

P.S. jeśli chcesz sprawdzić czy masz w pobliżu Paczkomat wejdź =>Tutaj<= i podaj swój kod, ulicę lub miasto :)))


pozdrawiam serdecznie, Kwiat_wisni7

7 komentarzy:

  1. Należy także uważać na głowę po wpisaniu kodu ;) Paczkomaty są super. Co prawda najbliższy mam w odległosci 20km, ale mąż ma po drodze z pracy więc to nie problem. Problemem są tylko rachunki w środku gdyby zechciał obejrzeć moje cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam paczkomaty :) Nie tylko ja zresztą, bo dzisiaj moja paczka nie zmieściła się do paczkomatu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również uwielbiam paczkomaty. Zawsze mogę odebrać przesyłkę kiedy chcę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Paczkomaty w ostatnim czasie stały się bardzo popularne

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś ja nigdy nie miałem problemów z ich obsługą i faktycznie są one dość intuicyjne. Mogę dodać, że jeszcze jak czytałem niedawno na stronie https://www.sendit.pl/blog/sciezka-transportu-paczki-od-nadawcy-do-odbiorcy to już nawet wiem jak wygląda droga takiej paczki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.